Σε
κάθε οικοσύστημα οι τροφικές αλυσίδες δεν εξαρτώνται απλά και μόνο από την ύπαρξη των ειδών, αλλά και από τον πληθυσμό τους.
Στο
παιχνίδι που ακολουθεί θα δείς μια απλή τροφική αλυσίδα από αλεπούδες, κουνέλια και
φυτά. Οι αλεπούδες τρώνε τα κουνέλια και αυτά με τη σειρά τους τρώνε
τα φυτά... Οι πληθυσμοί τους εξαρτώνται του ενός από τον άλλο. Για
παράδειγμα, αν υπάρχουν πολλές αλεπούδες, τότε τα κουνέλια θα φαγωθούν
γρήγορα... Αυτό όμως θα σημαίνει ότι θα λιγοστεύουν τα κουνέλια
οπότε οι αλεπούδες θα έχουν λιγότερη τροφή... Το αποτέλεσμα θα είναι να
μειωθεί όμως και ο πληθυσμός των αλεπούδων...!
Από
την άλλη, με λιγότερες αλεπούδες να τα καταδιώκουν, ο αριθμός των
κουνελιών μπορεί να αυξηθεί. Βέβαια, αυτό σημαίνει ότι και οι
αλεπούδες θα έχουν περισσότερο φαγητό κι έτσι ο πληθυσμός τους θα
αυξηθεί και πάλι! Ουφ! Τι μπλέξιμο είναι αυτό;
Οδηγίες (το παιχνίδι είναι στα αγγλικά):
- Πάτησε "Play Game" για να ξεκινήσεις.
- Σε αυτό το παιχνίδι πρέπει να δημιουργήσεις μια τροφική αλυσίδα από φυτά, κουνέλια και αλεπούδες μέσα σε ένα οικοσύστημα.
- Πατάς, λοιπόν, τα κουμπιά + και - για να ορίσεις τους αρχικούς πληθυσμούς.
- Πάτησε "Start Game" για να ξεκινήσεις.
- Το παιχνίδι θα σου δείξει τις αλλαγές που θα συμβούν σε 50 χρόνια στο οικοσύστημα.
- Η γραφική παράσταση (graphs) και η πυραμίδα ζωής (biomass pyramid) θα σε βοηθήσουν να δείς πώς αλλάζουν οι πληθυσμοί.
- Σκοπός σου είναι να δημιουργήσεις όσο το δυνατόν πιο σταθερούς πληθυσμούς.
Προσοχή: Αν δεν κάνεις σωστή επιλογή στον πληθυσμό των αλεπούδων, των κουνελιών
ή των φυτών, τότε μπορεί να καταλήξεις στο να εξαφανιστεί κάποιο από
αυτά τα είδη. Αν όμως οι πληθυσμοί σου επιζήσουν μετά από 50 χρόνια, τότε θα κερδίσεις 100 πόντους.
(κλικ στην εικόνα για να μεταβείς στη δραστηριότητα)
Αναδημοσίευση από το blog: