Κυριακή 12 Μαΐου 2013

"Το σκοτεινό τρυγόνι" ("Προς τη μητέρα μου")...

12 ποιήματα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη μελοποιήθηκαν για τις ανάγκες της θεατρικής διασκευής του έργου «Φόνισσα» που παρουσιάστηκε το 2003 από τη θεατρική ομάδα του δήμου Ιεράπετρας. Η μουσική έχει παιχτεί από φυσικά όργανα και έχει πολλά στοιχεία της παραδοσιακής και κρητικής μουσικής αλλά και της έντεχνης μουσικής.

Ένα από αυτά είναι και "Το σκοτεινό τρυγόνι". Πρόκειται για το νεανικό ποίημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Προς την Μητέρα μου» και το οποίο ήταν γραμμένο πίσω από ένα γράμμα του, το 1874. Η τέταρτη στροφή του ίδιου ποιήματος βρίσκεται και στο μυθιστόρημά του «Η Φόνισσα».

Τραγούδι: "Το σκοτεινό τρυγόνι"
Ποίηση: Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
Μουσική: Μανώλης Λιαπάκης 
Πρώτη Εκτέλεση: Σωκράτης Μάλαμας
Δίσκος: ΤΟ ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΤΡΥΓΟΝΙ (2006)


Οι στίχοι του τραγουδιού
Μάνα μου,
εγώ είμαι τ' άμοιρο
το σκοτεινό τρυγόνι
όπου το δέρνει ο άνεμος
βροχή που το πληγώνει.

Το δόλιο
όπου κι αν στραφεί
απ' όπου κι αν περάσει
δε βρίσκει πέτρα να σταθεί
κλωνάρι να πλαγιάσει.

Εγώ βαρκούλα μοναχή
βαρκούλα αποδαρμένη
μέσα σε πέλαγο ανοιχτό
σε θάλασσα αφρισμένη.

Παλεύω με τα κύματα
χωρίς πανί, τιμόνι
κι άλλη δεν έχω άγκυρα
πλην την ευχή σου μόνη.


Και βέβαια δεν ξεχνάμε τα εκπληκτικά τραγούδια για τη γιορτή της Μητέρας, από το άλλο μας blog "Πέμπτη ...και καλύτεροι":
"Της μάνας η καρδιά"...
"Της μάνας μου το πρωινό φιλί"...